JURA 13323 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA 13323 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Henk1Hengelo 25-10-2010
Geschreven voor: JURA 13323 zwart

Jura J5 nu alweer 2 jaar in gebruik zijn dan ook erg tevreden met het apparaat. Er zijn ruim 3900 koppen koffie mee gezet geen problemen tot nu toe. Voor of na reinigen met tablet maak ik ook altijd met een keukenpapiertje nat gemaakt met heet water de onderkant in machine (doorlek gedeelte) even schoon. Verwijderen van koffie resten is mij verteld oor Kaldi. Zorgt er ook voor dat de koffie heet uit machine komt.

Cock 26-02-2010

---------- update review, 26-02-2010 ----------
Als een Jura koopt bij de Coffee Factory (Vlaardingen)wordt deze getunned iets warmere koffie enz.
Heb diverse merken koffie geprobeerd maar de Jolly crema is en blijft een topper wel iets duurder rond de 12 euro per 500 gram deze haal ik ook bij the coffee factory een geweldige survice en aardige, hulpvaardige mensen.
Wij zelf hebben een Jura J5

---------- 1e review, 14-07-2009 ----------
De Jura J5 sinds een goede week in huis.
Wat een mooi ding super capucino volgens mijn vrouw,ikzelf een espresso drinker ook heerlijk.
We kregen een proefpakket en zijn nu aan het uitproberen welke koffie aan onze smaak voldoet. Heb in de diverse winkels ook koffie geprobeerd en moet zeggen voor mij is de Jolly tot nu dé favoriet.
We hebben vóór de aankoop diverse winkels bezocht want je wilt toch dat je goed advies en goede service krijgt en ik moet zeggen dat The Coffee Factory in Vlaardingen wel de meest uitgebreide info aan ons vertelde. Wellicht dachten de andere winkels die komen informeren en kopen via internet we gaven wel aan dat die internet winkels qua prijs wel interessant zijn. Maar wij stellen de kwaliteit van persoonlijk contact nog steeds op de eerste plaats. Ander voordeel is dat wij zelf in Vlaardingen wonen en de winkel per toeval tegen kwamen. WIj gingen voor een Nespresso bij BCC maar deze wilden niet in gaan op ons voorstel (prijs verschil met andere zaak) bij het wegrijden viel de naam The Coffee Factory op wat ons niet eerder was opgevallen en dachten dat dit een winkel was voor zakelijke gebruikers toch maar even naar binnen gegaan. En geweldig ontvangen. We zijn zeer tevreden met de Jura J5 en de dame van TCF en er is inderdaad één nadeel ...... je drinkt meer koffie
Heb ook Jura zelf gemaild over de prijs verschillen die diverse winkels vermelden.
Zij melden ook dat er de nodige niet Jura dealers zijn waarop niet de Nederlandse garantie geldt.

Knelis Haring 07-10-2012

Op talloze sites staan zogenaamde reacties waarin The Coffee Factory (voluit) geprezen wordt, allen geschreven in hetzelfde belabberde Nederlands: pure spam dus.

chris1943 31-10-2009
Geschreven voor: JURA 13323 zwart

J5 bevalt prima; na melkschuim(nog voor je koffie toevoegt aan het melkschuim) direkt de capucinaro doorspoelen met water voorkomt vervuiling.
Duur reinigingsmiddel voor de
cap. is niet nodig; een nachtje weken in water met
afwasmiddel en daarna goed doorspoelen werkt goed.
Wij gebruiken voorgekookt water(wel afgekoeld); voor de
smaak geen verschil en het voorkomt kalkafzetting.

Mike1969 03-02-2009
Geschreven voor: JURA 13323 zwart

De keuze voor de J5 was vooral gebaseerd op z'n uiterlijk. Het liefst had ik zo'n mooie glimmende espressomachine op mijn aanrecht gehad, maar dat geeft zo'n ontzettende troep, alleen leuk als je de machine niet gebruikt.

Voor een volautomaat maakt Jura absoluut de mooiste machines. De Italianen lijken mooi op een plaatje maar van dichtbij en bij aanraking is het wel erg goedkoop en fragiel. Als geld (en ruimte) geen rol had gespeeld dan waren we voor de Z5 gegaan, maar de witte J5 is ook een pronkstuk in onze keuken. Zeer strak zonder overbodige knoppen.

Vooralsnog geen problemen gehad met schoonmaken of defecten. We gebruiken altijd arabica bonen, hebben al veel merken uitgeprobeerd, maar nooit de vervuiling waar je wel eens over leest (en waar ik aanvankelijk wel bang voor was).

Jura heeft z'n markt in Nederland goed dichtgetimmerd waardoor het lastig is om een mooie korting te krijgen. Maar het geeft wel het vertrouwen dat je op prima service en garantie kunt rekenen.

Qua smaak ontlopen de Jura's elkaar amper (zijn van binnen vrijwel identiek). Misschien is een Nivona zelfs wel beter. De J5 heeft wat meer instellingen dan gemiddeld, maar je zet de boiler toch op z'n heetst, de maling op z'n fijnst, en de espresso op z'n sterkst.

Sigrid 19-01-2009
Geschreven voor: JURA 13323 zwart

Omdat ik geregeld deze site bezoek en graag de mening lees van anderen, plaats ik hier nu mijn mening over de Jura J5.
Ik bezit het apparaat ruim 2 jaar met heel veel tevredenheid. De teller staat inmiddels op een kleine 6000 koppen koffie. Ik ben een echte cappucino drinker met behulp van de cappucinotore.
Het apparaat is heel makkelijk in te stellen naar jouw smaak. Ik heb een bruikleen S95 omdat er een servicebeurt nodig was. Dan weet ik dat de keus voor ons een hele goede is geweest.
Ik zou er zo weer voor gaan.